Skip to main content

Video Fenamena Pelik Ikan Naik Kedarat


Beribu-ribu ikan yang kebiasaannya hanya berenang di tengah lautan, hari ini dilihat berpusu-pusu berenang ke pesisiran pantai dan melompat naik ke daratan.

Fenomena aneh yang mengejutkan penduduk setempat ini berlaku di Pulau Tambisan, Lahad Datu, kira-kira jam 9 pagi tadi.

Menurut pembaca Sinar Harian Online, Luludaprincess Oja yang berkongsi maklumat itu, kejadian itu disedari oleh penduduk sekitar yang melalui kawasan itu secara tiba-tiba melihat ikan meloncat naik ke daratan.

"..situasi ini disedari oleh orang kampung yang kebetulan berada di tepi pantai, melihat kelainan dalam air tersebut di mana ikan-ikan meloncat naik ke darat.

"Sesetengah penduduk mengambil kesempatan untuk memungut ikan tersebut.

"Ini merupakan fenomena pertama berlaku di kampung tersebut," katanya.

Dalam pada itu, Sinar Harian Online mendapati video mengenai peristiwa itu yang berdurasi dua minit tiga puluh lima saat telah dimuatnaikkan di laman Youtube.

Sebelum ini, kejadian tsunami yang berlaku di Acheh pada 26 Disember 2004 turut mencatatkan tanda-tanda pelik sebelum berlaku bencana alam tersebut.




                                


                            

Comments

Popular posts from this blog

10 Selebriti Yang Kelihatan Lebih Muda Berbanding Usia Mereka

Selebriti Yang Kelihatan Lebih Muda Berbanding Usia Mereka








Video Wanita Di Rejam Dengan Batu

Sebuah video yang katakan dari kumpulan ISIS di Syria menunjukkan seorang wanita rejam dengan batu hingga mati oleh bapanya sendiri, setelah dituduh berzina.

Rakaman ini difahamkan telah dirakamkan di bandar Hama dan menunjukkan seorang lelaki berjanggut mengatakan kepada wanita itu dalam bahasa Arab dan menuduh zina.

Perempuan ini berpaling kepada ayahnya dan memohon "harap ayah" dan "maafkan saya" tetapi ia menolak, dengan mengatakan ia adalah hukuman yang ditetapkan oleh Allah.

Dia kemudian berpaling kepada dan memberi isyarat untuk melaksanakan hukuman keatas anak perempuannya itu.





Kisah Peninju Wanita Cantik Dari Jepun Memeluk Islam

Hidayah adalah anugerah yang datang tanpa disangka-sangka. Hal ini dirasakan oleh Chika Nakamura, seorang peninju wanita asal negeri sakura. Chika lahir dan dibesarkan di Jepun, dengan masa kecil yang bahagia, diasuh oleh orang tuanya yang dengan sangat berdisiplin. Ia belajar di sekolah yang bagus, mengikuti kegiatan ekskul, bermain dengan rakan-rakan; bermain bola dan plastisin (playdough) setiap hujung minggu.

Ia adalah tipikal anak Jepun yang sangat dimanjakan secara material. "Namun ada yang hilang saat itu, yakni komunikasi anak dengan orang tua di dalam keluarga," ungkapnya. Padahal, ia telah melewati masa kecil yang gembira kerana dipenuhi segala keperluannya. Semasa menginjak masa remaja, Chika bersekolah di sekolah di sukainya. Tapi ia tetap merasa ada yang hilang, iaitu passion-nya. "Saya tidak tahu apa yang hilang ketika itu," hatinya bertanya-tanya.

Apabila usia meningkat 16 tahun, Chika meninggalkan rumah, pergi ke UK. Ia cuba hidup berdikari, men…